پاورپوینت-بهداشت-آب
پاورپوینت بهداشت آب
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 114 کیلوبایت
قیمت: 30000 تومان

دانلود پاورپوینت با موضوع بهداشت آب،
درقالب ppt و در 35 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

اهداف اختصاصی
خصوصیات آبهای سطحی
خصوصیات آبهای زیرزمینی
تجت پوشش  شناسایی منطقه فرآیند ازنظربهداشت آب ودفع فاضلا ب
روش بهسازی چاه
چته دستی بهسازی شده با استفاده از دلو و طناب
چاه حفاری شده با دستگاه
ط- نظارت بر کلرینه کردن آب
روشهای ضدعفونی آب شرب
گندزدایی آب آشامیدنی با پرکلرین:
اثرات گاز کلر:
اقدامات اولیه حوادث ناشی از کلر:
روش انجام کلرسنجی از آب
PH اندازه گیری
باکتریهای نشانگر آلودگی آب آشامیدنی



بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
آب ارزنده ترین هدیه ای است که خدا وند نثار بشر کرده است، و از نیازهای اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است. در دین اسلام تاکید ویژه ای بر آب شده بطوریکه در 43 قرآن کریم63 بار از آب یاد شده است.
یکی از شاخصه های رشد توسعه در کشورها دسترسی به آب سالم و بهداشتی است. آب سالم آبی است که عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آن در حد استاندارد بوده و مصرف آن عارضه سوئی در درازمدت یا کوتاه مدت در انسان ایجاد نکند.
روزانه ده هزار کودک در دنیا بدلیل ابتلا به اسهال می میرند که یکی از دلایل آن آب آشامیدنی آلوده است. همچنین 80درصد کل بیماریها و بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه به دلیل مصرف آب آلوده می باشد.
 دسترسی به آب سالم ودفع بهداشتی فاضلاب جزو نیازهای اولیه انسان می باشد .در این راستا وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی (مطا بق آئین نامه بهداشت محیط مصوب هیأت وزیران)به منظورحفظسلامت وبهداشت مردم مکلف است کیفیت آب آشامیدنی عمومی از نقطه آبگیری تا مصرف را ازنظربهداشتی تحت نظارت مستمر قرار دهد. آلوده         کردن آب آشامیدنی ممنوع است وبا متخلفان مطابق مقررات رفتار خواهد شد. وزارت بهداشت موظف است نواقصی راکه موجب آلودگی منابع آب میگردد به دستگاه ذیربط اعلام کندتا رأسا نسبت به رفع آن اقدام نماید

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.