تحقیق-پیوند-نسل-ها-از-طریق-افزایش-مهارت-های-ارتباطی
تحقیق پیوند نسل ها از طریق افزایش مهارت های ارتباطی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: Word
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 151 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع پیوند نسل ها از طریق افزایش مهارت های ارتباطی،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
افزایش آمارهای نگران کننده آسیبهای اجتماعی ، مقام سوم ایران در جهان از نظر مراجعه به سایتهای دوست یابی ، و اشتغالات روزافزون اعضای خانواده که فرصتهای با هم بودن را یکی پس از دیگری حذف می کند . گسستی عمیق را ایجاد تموده است. 
مشکل جهان امروز ارتباطات است زیرا اکثر افرادی که ما با آنها برخورد می کنیم همدلی را بلد نیستند ، در گوش دادن فعال مهارتی ندارند ، نحوه صحیح انتقاد کردن را آموزش ندیده اند ، نصیحت کردن را بلد نیستند . در ابراز وجود ناتوانند و از سبکهای ارتباطی منفعلانه و پرخاشگرانه استفاده می کنند و کمتر کسی را می توان یافت که از سبک ارتباطی جراتمندانه در روابط خود استفاده نماید . در چنین شرایطی تنها راه برای افزایش مناسبات نسلی افزایش مهارتهای ارتباطی مردم است .
نیاز به ارتباط یکی از نیازهای عمده انسان است مطالعات دانشگاه مک گیل (Mc Gill  (  نشان داد که افرادی که به مدت 24 ساعت در حالت عدم دریافت محرک قرار گرفتند. پس از مدت کوتاهی قادر نبودند فکر کنند. افکارشان از هم گسیخته و بی ربط شد . دچار فراموشی شدند و نمی دانستند که به چه فکر می کرده اند. بعد احساس کرختی، رخوت و تعلیق کردند و بعد دچار ضعف جسمانی شدند. ( کولتون .1983 : 9 ) نیاز به ارتباط مثل نیاز به غذاست . روان شناسان  نیاز والاتری را نسبت به نیاز به ارتباط در قالب نیاز انسان به دوست داشتن و دوست داشته شدن هم  مورد توجه قرار داده اند . در واقع نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن مرتبه ای بالاتر از نیاز به ارتباط است . زیرا ابتدا باید فرد با کسانی مرتبط باشد و سپس این ارتباط به نحوی برقرار شود که در او این احساس را ایجاد کند که دیگری او را دوست دارد و در مرتبه بالاتر او دوست دارد که با دیگری ارتباط داشته باشد یعنی از در کنار او بودن احساس خوشایندی دارد و دوست دارد این احساس خوشایند تداوم داشته باشد . 
وضعیت ارتباطات در خانواده امروزی
توجه روزافزون به اینترنت و اختصاص سهم عمده ای از این اوقات به چت کردن یا مراجعه به سایتهای دوست یابی بیانگر آن است که این نیاز ، به شدت انسان را تحت فشار قرار داده است به نحوی که  آمارها بیانگر آن است که ایرانیان مقام سوم جهان را از نظر مراجعه به سایتهای دوست یابی کسب نموده اند. ( ابهری 1383 : 1 ) تجارب نگارنده به عنوان مشاور جوانان بیانگر آن است که یکی از سه دلیل عمده مراجعه دانش آموزان پسر و عمده ترین دلیل مراجعان دختر برای مراجعه به مشاوران ‏،‌‌‌ ارتباط با جنس مخالف می باشد . 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.