پاورپوینت-بیماری‌های-چشم-و-گوش-و-حلق-و-بینی
پاورپوینت بیماری‌های چشم و گوش و حلق و بینی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 88
حجم فایل: 635 کیلوبایت
قیمت: 55000 تومان

دانلود پاورپوینت با موضوع بیماری‌های چشم و گوش و حلق و بینی،
در قالب ppt و در 88 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
روش‌های جراحی بر روی سر و گردن با چالش‌های ویژه‌ای در زمینة بیهوشی همراه هستند. محل‌های جراحی باعث می‌شود که متخصص بیهوشی در فاصله‌ای مشخص قادر به دسترسی به راه هوایی باشد. با توجه به دستکاری‌های صورت گرفته در این ناحیه و تأثیر آن بر روی پاراسمپاتیک، بیمار در معرض خطر برادی‌کاردی و آسیستول حین عمل قرار می‌گیرد. روش‌های جراحی افتالمیک و اتولارنگولوژیک، نیازمند القای ملایم و فوری بیهوشی هستند، زیرا بروز احتمالی سرفه باعث افزایش فشار وریدی و فشار داخل چشمی شده و ممکن است تأثیر منفی روی نتیجة عمل داشته باشد.
افتالمولوژی
سالانه بیش از 2 میلیون جراحی کاتاراکت انجام می‌شود. اغلب روش‌های چشمی از نظر عوارض حین عمل جراحی با ریسک پایین در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود بیماران چشمی اغلب در طول جراحی در ریسک بالاتری قرار می‌گیرند، زیرا معمولاً این بیماران سالمند می‌باشند و مشکلات طبی متعددی دارند و یا کودکانی هستند که ممکن است پره‌ماچور باشند و یا همراه با سندرم‌هایی باشند که از نظر جراحی خطرساز باشد. علاوه بر این، اغلب جراحی به علت وجود یک ناهنجاری ضرورت می‌یابد که همة این موارد بر لزوم مراقبت‌های قبل از عمل تأکید می‌کنند.
عمدة روش‌های چشمی تحت مراقبت بیهوشی مونیتور شده (MAC) انجام می‌شود و در برخی موارد بیهوشی موضعی فقط در ناحیة چشم انجام می‌شود. در کنار تسکین درد و بی‌حرکتی حین جراحی، فواید بلوک موضعی افتالمیک شامل سرکوب رفلکس چشمی- قلبی (OCR) و کنترل عوارض آن لازم می‌باشد. بیهوشی عمومی برای جراحی‌های طول کشیده، روش‌های تهاجمی داخل حفرة چشم و بیمارانی که قادر به همکاری نمی‌باشند از جمله نوزادان و بچه‌ها به کار می‌رود.
داروهای بیهوشی و ابزار به کار گرفته شده ممکن است بر روی دینامیک چشم و نتیجة جراحی اثر داشته باشند و داروهای چشمی می‌توانند واکنش‌های معکوس بر روی بیهوشی داشته باشند و یا بر روی فیزیولوژی سیستمیک اثر بگذارند. توجه به فاکتورهای مؤثر بر فشار داخل چشم (IOP) و آمادگی نسبت به رفلکس چشمی- قلبی حائز اهمیت حیاتی است.
فشار داخل چشم (IOP)
IOP به طور اولیه از تعادل بین تولید و درناژ مایع در فضای چشم حاصل می‌شود.
 زلالیه به طور فعال از اجسام مژگانی اطاقک خلفی (posterior chamber) ترشح شده و از طریق مردمک به داخل اطاقک قدامی (anterior chanber) جریان می‌یابد و بقیة زلالیه به صورت غیرفعال توسط عروق خونی موجود در سطح جلویی عنبیه ساخته می‌شود. بعد از شستشوی عدسی (فاقد عروق) و اندوتلیوم قرنیه، زلالیه از طریق شبکة ترابکولار اسفنجی به داخل کانال اشلم واقع در قاعدة قرنیه فیلتره می‌شود. از آنجا از چشم خارج شده و از طریق وریدهای اپی‌اسکلرا و نهایتاً ورید اجوف فوقانی به دهلیز راست وارد می‌شود. بنابراین هرگونه انسداد در بازگشت وریدی از چشم تا سمت راست قلب می‌تواند باعث افزایش IOP شود.


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.