تحقیق-آناتومی-فیزیولوژی-چشم-انسان
تحقیق آناتومی فیزیولوژی چشم انسان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: Word
تعداد صفحات: 113
حجم فایل: 197 کیلوبایت
قیمت: 65000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع آناتومی فیزیولوژی چشم انسان،
در قالب word و در 113 صفحه، قابل ویرایش.

فهرست:
چکیده 
مقدمه 
1-آناتوموفیزیولوژی چشم انسان 
2-نور و رنگ 
الف-طیف مرئی و طول موجها 
ب-شاخص های اصلی رنگ 
ج-انواع نور رنگها 
3-دمای رنگ و باز سازی رنگ 
4-فیلترهای خاص عکاسی رنگی 
5-ادراک رنگ و انواع کنتراست رنگ 
6-تاثیرات روانی رنگ 
7-حضور نمادین رنگ 
8-نقش رنگ در ترکیب بندی 
9-تاثیرات متفاوت رنگ در اقوام و ملل مختلف 
10-نتیجه گیری 
11-منابع 

بخشی از متن تحقیق:
چشم انسان همچون یک دوربین عکاسی است و صفحه حساسی که بر آن تصویر شکل می‌گیرد پرده‌ایست به نام شبکیه، این پرده قسمت حساس به نور چشم است و از دو نوع سلول مخروطی شکل و استوانه‌ای شکل تشکیل می‌شود. سلولهای مخروطی شکل به رنگهای خاصی حساسند و سلولهای استوانه‌ای شکل به جز رنگ قرمز به همه رنگها حساسند. وقتی این سلولها تحت تاثیر نور قرار می‌گیرند تحریک شده این تحریکات عصبی از راه رشته‌های عصبی بینایی به مغز می‌رسند و موجب می‌شوند رنگ و نور احساس شود. 
نور از لایه‌های مختلفی در چشم عبور می‌کند این لایه‌ها عبارتند از لایه رنگدانه، لایه هسته‌دار داخلی، لایه شبکه مانند خارجی، لایه دانه دار داخلی، لایه شبکه مانند داخلی، حساس‌ترین ناحیه از نظر دقت بینایی در مرکز شبکیه قرار گرفته که «لکه زرد» نام دارد و تنها از سلولهای مخروطی شکل تشکیل شده است. سلولهای مخروطی شکل و استوانه‌ای شکل حاوی ماده حساس به نور هستند که در برابر کمترین نور تجزیه می‌شوند و موادی که از این تجزیه حاصل می‌شود و غشای این سلولها را تحریک کرده و این تحریک به سیستم عصبی منتقل می‌شوند. شبکیه از 125 میلیون سلول استوانه‌ای شکل و 5/5 میلیون سلول مخروطی شکل تشکیل یافته که این سلولها با 900 هزار رشته عصبی با مغز مرتبط می‌شوند.
لایه رنگدانه شبکیه رنگدانه‌ای به نام ملانین ایجاد می‌کند که سیاه رنگ است و مانع می‌شود نور در داخل کره چشم منعکس شود که این عامل برای دیدن دقیق بسیار اهمیت دارد و مانند عملکرد رنگ سیاه در درون دوربین عکاسی است. بدون رنگدانه نور در تمام جهت درون کره چشم منعکس می‌شود و مانع تشکیل نقاط تاریک و روشن واضح – که لازمه دقیق دیدن است – می‌گردد. افرادی که به عارضه «آلبی‌نیسم» دچار هستند. فاقد رنگدانه در چشم نیز هستند و دقت بینایی‌شان حداکثر 15 تا 20 درصد است.
ماده‌ای تجزیه شونده در سلولهای استوانه‌ای شکل «رودپسین» و در سلولهای مخروطی شکل «اوپسین» نامیده می‌شوند. از سلولهای استوانه‌ای شکل که در لایه رنگدانه چشم حضور دارند حدود 40 درصدشان دارای رودپسین هستند که ارغوان بینایی را تشکیل می‌دهند. «رودپسین» در چشم توسط نور تجزیه و در تاریکی مجددا تشکیل می‌گردد.
اگر تابش نور به صورت زودگذر و تنها به مدت یک میلیونیم ثانیه بپاید به انسان احساس بینایی به مدت   ثانیه می‌دهد. زیرا مادام که عمل تجزیه رودپسین در سلولها باقی باشد تحریک پابرجاست که همین پایداری تصویر به مدت یک دهم ثانیه اساس پیدایش سینما و تلویزیون می‌‌باشد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.