تحقیق-بیماری-ms-یکی-از-شایعترین-بیماریهای-مزمن-نورلوژیک
تحقیق بیماری Ms یکی از شایعترین بیماریهای مزمن نورلوژیک
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: Word
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 141 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع بیماری Ms یکی از شایعترین بیماریهای مزمن نورلوژیک ،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه بهترین راه دیدن پلاکهای Ms انجام MRI است،گر چه ارتباطی بین تعداد پلاکها و شدت علائم بالینی وجود ندارد. 
عوارضی که بیماران مبتلا به Ms ممکن است در نهایت گرفتار آن شوند شامل کاهش توان بینایی، فلج اسپاستیک اندامها و زمین گیرشدن، اختلال در کنترل اسفنکترها، ناتوانی جنسی بویژه درمردان ، زخمهای بستر و عفونتهای ناشی از آن، عدم تعادل بدنی و وابسته شدن به دیگران، در  موارد پیشرفته آتروفی مغز و نارسایی گفتاری شدید، صرع( 5 تا 10 درصد موارد) افسردگی و ترمور شدید هنگام فعالیت می‌باشد. 
هنوز درمان قطعی و موثری برای این بیماری پیدا نشده است ولی در مرحلة حاد یا شدید آن از کورتیکو استروییدها بصورت پالس تراپی به مدت 3 تا 4 روز استفاده می‌شود. برخی تزریق وریدی سیکلو فسفامید را در طول 10 تا 14 روز توصیه کرده‌اند. 
برای پیشگیری از بازگشت بیماری نیز پیشنهادهای گوناگونی ارائه شده است که عبارتند از دوز کم کورتیکو استرویید، پلاسما فرز، روغن آفتابگردان، رژیم کم چربی و روشهای دیگری که تا کنون هیچیک کارایی چندانی نداشته اند. 
همانطور که اشاره شد، Ms یک بیماری مزمن با سیری متغیر و گاها پیش رونده است که ممکن  است در نهایت به عوارض جدی و ناتوان کننده دربیمار منجر شود از سویی دیگر به دلیل عدم وجود تستهای تشخیصی  قطعی در بیماری Ms ، تشخیص بر پایه ظهور  علائم و نشانه‌های مختلف درگیری CNS همراه با دوره های تخفیف و تشدید می‌باشد و تشخیص قطعی بیماری در اولین حمله با اطمینان بالا نسبتاً کمتر صورت می‌‌گیرد.
با توجه به این موارد، شناخت شایعترین نمود‌های بالینی بیماری Ms درهنگام ظهور بیماری می‌تواند در کنار علائم آزمایشگاهی در تشخیص به موقع بیماری در جهت کمک به بیمار به منظور حفظ توانایی و عملکرد طبیعی و جلوگیری از بروز عوارض ناتوان کننده و تحمیل هزینه های کمتر به بیمار و سیستم درمانی کشور کمک کننده باشد، لذا مطالعه اخیر بر این پایه صورت گرفته است. 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.