پاورپوینت-بررسی-دیدگاه-های-مذهبی-در-رابطه-با-مقتضیات-اخلاقی-خودکشی
پاورپوینت بررسی دیدگاه های مذهبی در رابطه با مقتضیات اخلاقی خودکشی
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 397 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی دیدگاه های مذهبی در رابطه با مقتضیات اخلاقی خودکشی،
در قالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
دین و مذهب در خودکشی نقش مهمی دارد؛ در بسیاری از ادیان خودکشی گناه و حرام اعلام شده و همین موضوع عاملی برای بازداشتن افراد از خودکشی است و براساس آمارهای موجود، افراد با اعتقادات مذهبی کمرنگ‌تر بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند. تقویت عقاید مذهبی و استحکام پایه‌های خانواده و ایجاد محبت و همبستگی میان اعضای خانواده می‌تواند در پیشگیری از این بحران موثر باشد.

بر مبنای تعریف مرکزمطالعات انستیتو ملی بهداشت روانی امریکا خودکشی تلاش آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می باشد .که ممکن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شکل احساس در فرد بماند .خودکشی به عنوان سومین علت مرگ ومیر در میان جوانان 15تا 34 سال به شمار می رود.

در قرآن کریم که در علم (اصول فقه) از آن به کتاب تعبیر می‌شود، آیاتی وجود دارند که حرمت خودکشی از آنها قابل استنباط هستند. صریح‌ترین و متقن‌ترین آیه‌ای که در زمینه خودکشی می‌تواند مورد استناد قرار گیرد، ذیل آیه 29 سوره نساء می‌باشد که خداوند متعال می‌فرماید: <ولا تقتلوا انفسکم ان الله کان بکم رحیما> یعنی: خودتان را نکشید، به درستی که خداوند نسبت به شما مهربان است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.